Ovako zvuči ID.3
Kako bi trebao zvučati automobil koji vozi gotovo tiho? Volkswagen zvučni dizajneri iz tima dizajnera menadžera Klaus Bischoff postavili su sebi isto pitanje. Rezultati su vrlo impresivni.
![ID.3](https://www.nipex.ba/novosti/ovako-zvuci-id.3/@@poi.imageproxy/14c981650c68403f9fe7152f2796cdb8/44b41883-9170-49ab-8135-e6b35352dae3.jpeg/news)
Električna mobilnost je tiha. Stoga se postavlja pitanje kako bi električni automobili trebali zvučati - plutajući tiho ili s umjetnom bukom motora? "Zvuk daje električnom vozilu svoj glas, koji možemo sami dizajnirati neovisno o mehaničkim šumovima", objašnjava Klaus Bischoff, šef dizajna marke Volkswagen, u Volkswagen Group DRIVE. Forum u Berlinu u srijedu navečer. Prvi put je publici predstavio novi zvučni izgled ID.3 - prvo potpuno električno vozilo iz Volkswagena i flagship novog ID-a. obitelj. Posljedica elektrifikacije automobila znači da zvukovi u vožnji postaju sve sličniji vrlo bujnom ambijentalnom okruženju. Za zvučne dizajnere to stvara potpuno nove mogućnosti i izazove.
Važno je znati: Zvuk vozila ima i sigurnosni aspekt. Budući da električni automobili ne emitiraju buku motora koji mogu prepoznati drugi sudionici u prometu, posebno pješaci, ti šumovi u vozilima moraju se umjetno stvoriti. Zakonom je to potrebno do brzine od 30 km / h. Rezultat: u sljedećih nekoliko godina često ćete čuti moderni ID.3 zvuk u gradu.
![](@@poi.imageproxy/425f5c3933284ec68a5340dc700ad863/1e158d46-a1a9-42be-aa26-23b4407e24d1.jpeg)
Novi zvukovi za unutrašnjost
Napokon, mir i tišina postali su danas luksuz. „Pod stalnom smo izloženošću zvuku i doživljavamo stalni zid buke. E-vozila imaju priliku reinterpretirati tišinu “, nastavlja Klaus Bischoff. S druge strane, u autu je prilično mirno - toliko tiho da zapravo ne znate da li vozilo uopće radi.
Tim za dizajn zvuka stvorio je i potpuno nove zvukove za interijer. Digitalni zvuk je istovremeno elegantan i moderan - ali vozača čini svjesnijim funkcionalnostima i sigurnosnim uputama nego prije. Ubuduće će vozača nakon ukrcaja u ID.3 dočekati zvučni signal. Poruka iza njega: „Pozdrav, spreman sam za polazak.“ Akustični signal kombiniran je sa svjetlosnim pulsom.
„Željeli smo dati električnom vozilu vrlo poseban zvuk“
S motorom za izgaranje vozač prepoznaje kada motor radi. To nije slučaj s električnim automobilom, zbog čega je početno uključivanje brzina popraćeno namjenski dizajniranim zvukom. "Sada znam da kad pritisnem papučicu, putovanje počinje", objašnjava Klaus Bischoff. Drugi tipični šum u vozilu javlja se kada je signalni signal uključen. Izvorno je ovaj zvuk morao nadvladati buku motora, zbog čega je tako upečatljiv. "Ali to nije neophodno u električnom automobilu", kaže Klaus Bischoff. Volkswagen zvučni dizajneri su stoga interpretirali ovaj klasični klik-klack zvuk. Nešto tiše, digitalno i modernije. Ipak, svaki putnik u vozilu odmah zna što taj šum znači. Tim je također razvio vlastiti zvuk za dolazne pozive. Kao i na pametnom telefonu, ovi se zvukovi mogu individualno konfigurirati s ID.3. "Željeli smo dati električnom vozilu vrlo poseban zvuk", kaže Bischoff.
Dometima do 550 kilometara
ID.3 je prvi model potpuno nove generacije čistih električnih vozila - bilančni CO2 neutralan, visoko učinkovit i potpuno povezan. Kao i bilo koji budući ID. modela, ID.3 temelji se na novoj modularnoj matrici električnog pogona (MEB), koja je posebno dizajnirana za čisti električni pogon i najbolje iskorištava mogućnosti koje nudi e-mobilnost. ID.3 ima znatno duža područja, obilje unutarnjeg prostora i izvanredne performanse. Skalabilan baterijski sustav nudi raspon od 330 do 550 kilometara s kratkim vremenima punjenja - i po ulaznoj cijeni manjoj od 30 000 eura. Pokretanje tržišta planirano je u cijeloj Europi za ljeto 2020. godine.
S ovim novim ozvučenjem, ID.3 neće uvjeriti samo vizualno, nego i akustično.