Ovako zvuči ID.3
Kako bi trebao zvučati automobil koji vozi gotovo tiho? Volkswagen zvučni dizajneri iz tima dizajnera menadžera Klaus Bischoff postavili su sebi isto pitanje. Rezultati su vrlo impresivni.

Električna mobilnost je tiha. Stoga se postavlja pitanje kako bi električni automobili trebali zvučati - plutajući tiho ili s umjetnom bukom motora? "Zvuk daje električnom vozilu svoj glas, koji možemo sami dizajnirati neovisno o mehaničkim šumovima", objašnjava Klaus Bischoff, šef dizajna marke Volkswagen, u Volkswagen Group DRIVE. Forum u Berlinu u srijedu navečer. Prvi put je publici predstavio novi zvučni izgled ID.3 - prvo potpuno električno vozilo iz Volkswagena i flagship novog ID-a. obitelj. Posljedica elektrifikacije automobila znači da zvukovi u vožnji postaju sve sličniji vrlo bujnom ambijentalnom okruženju. Za zvučne dizajnere to stvara potpuno nove mogućnosti i izazove.
Važno je znati: Zvuk vozila ima i sigurnosni aspekt. Budući da električni automobili ne emitiraju buku motora koji mogu prepoznati drugi sudionici u prometu, posebno pješaci, ti šumovi u vozilima moraju se umjetno stvoriti. Zakonom je to potrebno do brzine od 30 km / h. Rezultat: u sljedećih nekoliko godina često ćete čuti moderni ID.3 zvuk u gradu.

Novi zvukovi za unutrašnjost
Napokon, mir i tišina postali su danas luksuz. „Pod stalnom smo izloženošću zvuku i doživljavamo stalni zid buke. E-vozila imaju priliku reinterpretirati tišinu “, nastavlja Klaus Bischoff. S druge strane, u autu je prilično mirno - toliko tiho da zapravo ne znate da li vozilo uopće radi.
Tim za dizajn zvuka stvorio je i potpuno nove zvukove za interijer. Digitalni zvuk je istovremeno elegantan i moderan - ali vozača čini svjesnijim funkcionalnostima i sigurnosnim uputama nego prije. Ubuduće će vozača nakon ukrcaja u ID.3 dočekati zvučni signal. Poruka iza njega: „Pozdrav, spreman sam za polazak.“ Akustični signal kombiniran je sa svjetlosnim pulsom.
„Željeli smo dati električnom vozilu vrlo poseban zvuk“
S motorom za izgaranje vozač prepoznaje kada motor radi. To nije slučaj s električnim automobilom, zbog čega je početno uključivanje brzina popraćeno namjenski dizajniranim zvukom. "Sada znam da kad pritisnem papučicu, putovanje počinje", objašnjava Klaus Bischoff. Drugi tipični šum u vozilu javlja se kada je signalni signal uključen. Izvorno je ovaj zvuk morao nadvladati buku motora, zbog čega je tako upečatljiv. "Ali to nije neophodno u električnom automobilu", kaže Klaus Bischoff. Volkswagen zvučni dizajneri su stoga interpretirali ovaj klasični klik-klack zvuk. Nešto tiše, digitalno i modernije. Ipak, svaki putnik u vozilu odmah zna što taj šum znači. Tim je također razvio vlastiti zvuk za dolazne pozive. Kao i na pametnom telefonu, ovi se zvukovi mogu individualno konfigurirati s ID.3. "Željeli smo dati električnom vozilu vrlo poseban zvuk", kaže Bischoff.
Dometima do 550 kilometara
ID.3 je prvi model potpuno nove generacije čistih električnih vozila - bilančni CO2 neutralan, visoko učinkovit i potpuno povezan. Kao i bilo koji budući ID. modela, ID.3 temelji se na novoj modularnoj matrici električnog pogona (MEB), koja je posebno dizajnirana za čisti električni pogon i najbolje iskorištava mogućnosti koje nudi e-mobilnost. ID.3 ima znatno duža područja, obilje unutarnjeg prostora i izvanredne performanse. Skalabilan baterijski sustav nudi raspon od 330 do 550 kilometara s kratkim vremenima punjenja - i po ulaznoj cijeni manjoj od 30 000 eura. Pokretanje tržišta planirano je u cijeloj Europi za ljeto 2020. godine.
S ovim novim ozvučenjem, ID.3 neće uvjeriti samo vizualno, nego i akustično.