Volkswagen 100% električna press konferencija!
Bh. tržištu zvanično predstavljeni novi potpuno električni Volkswagen ID.3 i ID.4 modeli.
Piše: Emir Kalender / carlander.ba
Svijet se nalazi u izazovnom vremenu zbog globalne pandemije COVID-19 i koja je ostavila brojne posljedice na društveni i ekonomski život. No, Volkswagen odlučno nastavlja svojim isplaniranim putem – putem potpune elektrifikacije.
Cilj Njemačke marke je da postane „top of volume” marka, pri tome imajući u vidu glavnu vodilju i obavezu prema prirodi “Way to Zero” – postati potpuno CO2 neutralan za našu planetu.
Nalazimo se u jeku automobilske revolucije!
Automobilska industrija krenula je u novo revolucionarno poglavlje koje će promijeniti sve dosadašnje konvencionalne koncepte mobilnosti. Potpuna elektrifikacija automobilske industrije nije više daleka budućnost, ona se već događa danas! Sama prezentacija ID.3 i ID.4 modela na bh. tržištu krenula je u potpuno električnom duhu.
Mjesto prezentacije bila je olimpijska planina Trebević u čijem podnožju se nalazi Sarajevo kao glavni grad Bosne i Hercegovine. Na Trebević smo stigli sarajevskom žičarom, a do samog mjesta prezentacije električnim biciklima i električnim ID.4 modelima – izbor prijevoza bio je na zvanicama. Već ovaj primjer dovoljno nam govori da smo ušli u elektrifikaciju i da povratka na staro nema!
Da li je BiH spremna na elektromobilnost i šta mora učiniti?
Bosna i Hercegovina jedna je od rijetkih evropskih država koja ne stimuliše prodaju električnih automobili, iako su oni budućnost u koju svijet svake minute sve dublje ulazi. Višestruki benefiti električnih automobila još uvijek nisu prepoznati od državnih struktura, pa se na iste plaća famoznih 5% carine. Ako na to dodamo da nema nikakvih subvencija pri kupovini električnih automobila, u konačnici cijena automobila za kupca osjetno raste. Sami trgovci ne mogu mnogo uticati na cijenu jer se radi o visokotehnološkim automobilima čija je cijena proizvodnje znatno veća od automobila sa SUS motorom.
Osim toga država bi se morala uključiti u razvoj infrastrukture koja je potrebna za električne automobile – pojednostavljenje dobivanja potrebnih dozvola za javne punionice, finansiranje i sufinansiranje javnih punionica i inforimsanje građanstva o benefitima elektromobilnosti. Jedan od primjera birokratskih teškoća je i činjenica da je za izgradnju jedne punionice potrebno izvaditi veliki broj dozvola kao da se radi o stambenom objektu.
Bosna i Hercegovina trenutno ima 90 zvaničnih javnih ili zatvorenog tipa punionica, ali nezvanični broj znatno je veći i on je negdje oko 150. To je još uvijek malo za ozbiljnu elektrifikaciju, ali u protekilih nekoliko godina napravljen je značajniji iskorak uglavnom od strane trgovaca električnih automobila.
Svjetska grupacijska kompanija IONITY koja se bavi postavljanjem brzih punjača na autoputevima trenutno nije prisutna u BiH, ali je u planu da dođe kada se završi u kompletu dionica koridora 5C. Ona inače svoje punjače postavlja na svakih 120 km.
Kakvi su kapaciteti električne mreže u BiH?
Dolazak elektromobilnosti donosi jedan izazov za elektroenergetsku mrežu svake države pa tako i Bosne i Hercegovine. Instalacija brojnih punionica povećat će potrošnju električne energije pa se postavlja pitanje da li je BiH spremna na ovaj izazov. Predstavnici Volkswagena informisani su od Elektroprivrede BiH da momentalni kapaciteti mogu podnijeti broj od 200.000 električnih vozila. Ali u budućnosti će se ovi kapaciteti značajnije širiti.
Volkswagen ID.3 i ID.4 stigli su u BiH
Netom pred samo izbijanje globalne pandemije COVID-19 Volkswagen je predstavio svoj prvi potpun električni model iz ID. porodice – kompaktni ID.3, a nešto kasnije predstavljen je i prvi potpuno električni SUV pod imenom ID.4. Ova dva automobila iz električne ID. porodice zvanično su predstavljena na bh. tržištu i već su dostupni za narudžbe.
Električna mobilnost glavna je vodilja marke Volkswagen, a plan za skoru budućnost je potpuna elektrifikacija kompletne modelske ponude. Nakon Bube i Golfa koji su napravili prvu i drugu veliku prekretnicu, Volkswagen s modelom ID.3 počinje treće veliko poglavlje od strateškog značaja u historiji Njemačkog proizvođača.
Volkswagen ID.3 model stigao je s revolucionarnim dizajnom karoserija koja u kompaktnim dimenzijama Golfa donosi raskošnu prostranost većeg Passata. Električni ID.3 stvoren je na novoj MEB platformi koja je u isključivo razvijena samo za električne modele. Pokreće ga električni motor snage 204 KS s maksimalnim okretnim momentom od 310 Nm što je dovoljno da postigne maksimalnu brzinu od 160 km/h. Baterija automobila je smještena u pod što osigurava nisko težište automobila te se direktno odražava na odlične vozne karakteristike. Snaga motora se prenosi preko zadnjih točkova.
Baterija dolazi u tri nivoa kapaciteta, pa model ID.3 može imati autonomiju od 330 (45 kW/h), 420 (58 kW/h) i 550 (77 kW/H) km po WLTP ciklusu. Kada je riječ o punjenju, za 290 km potrebno je 30 minuta s DC punjačem snage 50 kW, a kao opcija nudi se i punjač snage od 100 kW.
Već nakon prvih kilometara koje smo napravili s modelom ID.3 moramo istaći njegovu impresivnu dinamiku vožnje. Koncept unutrašnjosti je u potpunosti je novi i dosta sličan Golfu 8, o čemu smo i pisali u testu novog Golfa (test možete pročitati OVDJE).
Velika snaga i moć električnog motora odmah je dostupna vozaču kada pritisne papučicu gasa. Zbog toga će većina vozača biti iznenađena koji prvi put voze električni automobil – puni potencijal električnog motora dostupan je odmah, bez čekanja dostizanja određenog broja okretaja kao kod standardnih benzinskih i dizelskih motora.
Ispred vozač nalazi se ekran koji mijenja klasičnu instrument tablu, a odmah pored je selektor stepena prijenosa – komande mjenjača. Na ovaj način oslobođen je prostor između vozača i suvozača koji je bio tradicionalno rezervisan za ručicu mjenjača.
Na sredini centralne konzole nalazi se ekran osjetljiv na dodir preko kojeg se izvršavaju sve bitne komande, a svi fizički prekidači su uklonjeni što odgovara vremenu i tehnološkoj naprednosti Volkswagen ID.3 modela. Model ID.3 za početak proizvodnje dolazi u tri nivoa opreme: Basic, Plus i Max. Cijena osnovnog modela na bh. tržištu počinje od 65.576 KM.
Dužina novog ID.3 je 4.261 mm, širina 1.809 mm, visina 1,552 mm, a međuosovinski razmak je 2.765 mm. Težina automobila iznosi 1.719 kg, a zapremina prtljažnika iznosi 385 litara. ID.3 veoma je aerodinamičan jer ima otpor zraka od 0,267 što se pozitivno odražava na povećanje autonomije. Krug okretanja kompaktnog modela je 10,2 metra.
Volkswagen ID.4 prvi Volkswagen električni SUV Njemačke marke
Volkswagen ID.4 tehnološki je blizanac kompaktnog ID.3 modela što – to znači da je nastao na MEB platformi te da dijeli brojne mehaničke sklopove s manjim modelom, ali uz veću funkcionalnost. ID. 4 je emocionalni svestrani SUV koji će impresionira velikom količinom prostora i modernim sistemima pomoći.
ID.4 ima prostrani koncept gdje je dužina automobila 4.584 mm, visina 1.636 mm, širina 1.852 mm, a međuosovinski razmak 2.765 mm što osigurava dosta prostora za putnike. Dostupni prostor u unutrašnjosti vozila na nivou je konvencionalnih SUV-ova u višem segmentu. Ovisno o položaju naslona zadnjih sjedišta, prtljažni prostor ima kapacitet od 543 do 1.575 litara.
Novi prepoznatljivi vanjski dizajn ID. porodice ima vrlo dobru aerodinamiku pa model ID.4 može se pohvaliti s koeficijentom otpora od 0,28. Njegova osnovna verzija već ima LED prednja i zadnja svjetla, a bogato opremljenoj verziji automobil je opremljen IQ.Light LED matričnim farovima. Ona imaju mogućnost da svojim svjetlosnim potpisom pozdrave vozače sa okretnim modulima leća i stvar inteligentno kontrolisano glavno svjetlo. Ova svjetla su uparena sa novim 3D LED grozdovima zadnjih. Njihovo zadnje svjetlo posebno je homogeno i svijetli intenzivnom crvenom bojom.
Digitalni vozačev kokpit temelji se na dva ekrana – od kojih onaj centralni ima dijagonalu do 12 inča i osjetljiv je na dodir. Funkcijama se može upravljati i glasom – „Hello ID”. Tu je i nova generacija Head-up sistema koji je opcionalno dostupan.
Snažne performanse i odlična autonomija prvog električnog VW SUV modela
ID.4 pokreće električni pogonski motor smješten na zadnjoj osovini i koji generiše 150 kW (204 KS). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,5 sekundi i postizanje najveće brzine od 160 km/h. Baterija pohranjuje do 77 kWh energije (neto) i omogućava domet do 520 km (po WLTP). Ona je smještena u pod automobila što garantuje nisko težište.
Zahvaljujući snažnom prianjanju zadnjih točkova veličine 21 inča i njegovih 21 centimetar razmaka od tla, ID. 4 E-SUV dobro se ponaša i na nježnim offroad terenima. Cijena ID.4 modela na bh. tržištu kreće od 72.931,00 KM. Predstavljeni električni modeli u narednom periodu naći će se i na našem testu, pa o samim automobilima ćemo detaljnije pisati nakon testova.
Koji su mitovi o električnim automobilima?
Za električne automobile vežu se brojni mitovi koji se uglavnom temelje na slaboj informisanosti. Razvijene evropske zemlje ulažu velike napore u promovisanje elektromobilnosti što je uveliko razbilo brojne mitove, ali promijenilo činjenično stanje.
U Njemačkoj model ID.3 košta kao bolje opremljen Golf 8 2.0 TDI, cijena el. energije u BiH je jeftinija od naftnih derivata, a sami godišnji troškovi su niži zbog manje potrebe za redovni održavanjem. Uz to dodajmo da razvijene zemlje daju subvencije i niže poreze za električne automobile – to nije slučaj za BiH. Koji su to drugi mitovi o električnim vozilima možete pročitati OVDJE.
Država BiH morat će napraviti značajnije promijene kako bi se promijenilo činjenično stanje i razbili mitovi o elektromobilnosti. U suprotnom opet ćemo biti u nezavidnoj situaciji da globalnu promjenu dočekamo nespremni. Plan je da od 2035. godine u Evropskoj uniji prestane proizvodnja konvencionalnih motora sa unutrašnjim izgaranjem, da bi 2050. godini dočekali u potpunosti neutralni od CO2.
Srce Volkswagen strategije
Najveća elektro ofanziva u automobilskoj industriji donijet će 75 novih električnih modela do 2029. godine. Uložit će se 1 milijarda erua za proizvodnju baterijskih ćelija i 250 miliona za širenje infrastrukture punjača. Bit će 18 E-proizvodnih lokacija širom svijeta, od toga 8 za vozila na MEB platformi.
Do 2029. godine bit će predstavljeno i 60 novih hibridnih modela, a do iste godine očekuje se proizvodnja 26 miliona vozila koja će biti ekoloških prihvatljiva iz elektro-ofanzive Volkswagena.