NOVOSTI IZ VOLKSWAGEN-A
19.11.2019

Više od 200 KS u sportskoj torbi

a modelom ID.3, najavljen je početak ere elektromobilnosti za Volkswagen.Električni pogon koji se sklapa u tvornici u Kasselu, ne samo da je manje složen od uobičajenog motora SUS, već je dovoljno kompaktan da može stati u sportsku torbu.Osnovni dijelovi svakog elektromotora su nepomični stator i rotor koji se okreće. Stator je izrađen od bakarnih zavojnica, a kada kroz njih teče električna struja, u statoru se stvara rotaciono magnetno polje koje uzrokuje okretanje rotora. Rotacija je zasnovana na jednostavnom fizičkom principu: suprotni polovi u magnetu se privlače, dok se isti polovi odbijaju. Nadalje, postoje dvije vrste elektromotora: bez četkica sa trajnim magnetom i asinhrone mašine. Mašina bez četkica sa trajnim magnetom ima snažan rotor sa stalnim (permanentnim) magnetom, koji se rotira sinhrono sa magnetnim poljem statora. U asinhronim mašinama rotor koristi električnu struju za stvaranje vlastitog magnetnog polja i, kao rezultat toga, rotacija rotora zaostaje za rotacijom magnetnog polja statora.
200 KS

Volkswagen ID.3 opremljen je električnim pogonom APP 310. To je elektromotor bez četkica, dakle sinhro motor sa trajnim magnetom. Naziv “APP” proizlazi iz rasporeda – mjenjač paralelno sa osovinom, dok numerička oznaka “310” označava maksimalni obrtni moment (izražen) u Nm (Njutnmetar).

Dijelovi za ovaj pogon se proizvode u različitim tvornicama unutar Volkswagen Group Components.

Rotor i stator se proizvode u postrojenju komponenti u Salzgitteru. Nova tehnologija omogućila je upotrebu inovativnog procesa proizvodnje za sastavljanje statora, pri čemu su prostori unutar laminirane jezgre statora optimalno ispunjeni ravnim predformiranim bakarnim zavojnicama nazvanim “hairpin” (ukosnica). To povećava gustoću obrtnog momenta i efikasnost električnog pogona u odnosu na pogon sa namotanim bakrenim žicama. Maksimalni obrtni moment postiže se čak i pri malom broju obrtaja motora, što znači da je mjenjač sa 1 stepenom prenosa dovoljan za cijeli raspon obrtaja. I električni pogon i 1-stepeni mjenjač proizvode se u tvornici komponenti u Kasselu. Cijela pogonska jedinica, zajedno s mjenjačem, dovoljno je kompaktna da može stati u sportsku torbu. Ukupna masa pogonskog sklopa je oko 90 kg, a ima snagu od 150 kW (204 KS).

Električni pogoni za MEB vozila za Evropu i Sjevernu Ameriku će se proizvodtiti u Kasselu. Planirana je proizvodnja do 500.000 pogonskih modula godišnje. Kassel također blisko sarađuje sa kineskom tvornicom u Tianjinu, gdje se električni pogon proizvodi za kinesko tržište. Zajedno će te dvije tvornice proizvoditi do 1,4 miliona električnih pogona godišnje, od 2023. godine. To znači da će Volkswagen Group Components u budućnosti biti jedan od najvećih svjetskih proizvođača pogona za električna vozila.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                Izvor:  ProAuto