NOVOSTI IZ VOLKSWAGEN-A
26.02.2020

Volkswagen “Elektro-Transporter” – povratak u budućnost

Volkswagen Privredna vozila (Volkswagen Commercial Vehicles) će na sajmu Techno Classica 2020, u Essenu (25-29. marta) izložiti Elektro-Transporter, zasnovanog na modelu T2, a koji je zapravo preteča budućeg modela ID-Buzz.Elektro-Transporter je prvi put registrovan u aprilu 1978. godine, u berilinskom gradskom prevozu, a sada je dio Volkswagenove Oldtimer kolekcije.
e-Transporter

Naime, još 1970. godine, izumitelji modela Bulli i Beetle, osnovali su razvojno odjeljenje u Wolfsburgu, koje je osmislio prvi Volkswagen sa električnim pogonom. Već tada, cilj je bio iskoristiti alternativne izvore energije, kako bi postali manje ovisni o fosilnim gorivima i kretali se gradskim ulicama bez buke i zagađenja. Prvi prototip predstavljen je 1972. godine, na sajmu u Hanoveru, bio je to pick-up s otvorenim tovarnim prostorom. Ubrzo nakon toga, započela je proizvodnja električnog kombija, ne samo kao pick-up, već i kao minibus i teretni kombi, koji je imao nosivost od 800 kg, unatoč masi baterije od 880 kg.

U cilju ispitivanja, formirana je mala flota električnih kombija, a među gradovima u kojima se vršilo testiranje bio je i Berlin. Tokom nekoliko godine, gradske vlasti su nabavile ukupno sedam električnih kombija. Jedan od njih bio je T2, proizveden 1972. godine i licenciran 14. aprila 1978. godine u Gradskom prevozu u Berlinu, a vozio je pod sloganom: “Električni pogon – ekološki prihvatljiv”. Berlin je testu pristupio vrlo temeljito, pa je u okrugu Tiergarten postavljena stanica za izmjenu baterija, gdje se prazan akumulator mogao zamijeniti punim za svega 5 minuta. Taj eksperimant je uspio, jer se baterija smještena ispod tovarnog prostora mogla jednostavno izvaditi i umjesto nje staviti puna. Volkswagen je razvio tehnologiju punjenja i prebacivanja baterija u saradnji sa Rhenish-Westphalian Electricity (RWE) i tadašnjim General Electric Street Vehicles Co. (GES).

Kao alternativa, bilo je moguće punjenje olovnog akumulatora (Varta), preko posebnog punjača u stražnjem dijelu kombija. Prije više od 40 godina, kombi iz budućnosti je imao sistem za povrat energije, preko kojeg se kinetička energija prilikom aktiviranju kočnica transformisala u električnu i skladištila. Takva baterija je imala kapacitet od 21,6 kWh, što je bilo dovoljno za doseg od 85 km. Napredni pogonski sistem pripremio je Bosch (kasnije Siemens) utjelovljen kao motor sa istosmjernom strujom, trajne snage 16 kW (22 KS), koji je nakratko mogao postići 32 kW (44 KS), uz maksimalni obrtni moment od 160 Nm.

Na taj način, električno pokretan kombi, mase 2.170 kg, mogao je postići maksimalnu brzinu od 75 km/h, što je bilo dovoljno brzo, jer se uglavnom koristio u gradskoj vožnji.

Volkswagen “Elektro-Transporter” je postigao mnogo više – bio je jezgra koja je pokrenula proces razvoja, a koji je pokrenuo generacije inženjera da pokušaju stvoriti Bulli sa nultom emisijom za masovnu proizvodnju. Ono što je nedostajalo bile su praktično upotrebljive baterije. Danas su stvari drugačije. Volkswagen već nudi e-Crafter, a već 2022. godine, ID. Buzz i ID. Buzz Cargo će biti spremni za tržišni plasman.