Volkswagen predstavio električni crossover ID.4 s dosegom od 520 km
Volkswagen ID.4 prekretnica je za marku, a prodavat će se na svim kontinentima. Cijena u Njemačkoj od 49.900 eura
Ako se za električni ID.3 može reći da je za Volkswagen značio probijanje leda na tržištu električnih automobila i pionira marke nove električne mobilnosti, s danas predstavljenim ID.4-om započinje prava globalna ofenziva. VW ID.4 broj je veći model i pozicionira se u segmentu koji ima najveći rast na svijetu - to su SUV i crossover modeli kompaktne veličine. VW ID.4 proizvodit će se zacijeli svijet, za sve kontinente s početnom cijenom od 49.950 eura( koliko stoji u Njemačkoj).
Novi ID.4 u potpunosti iskorištava prednosti fleksibilne MEB platforme, međuosovinski razmak iznosi 2,8 metara na ukupnoj dužini od nešto manje od 4,6 metara. Pritom širina iznosi 1,85 m i visina 1,61 metara.
Premda kutijast, vanjski je izgled vrlo jednostavan i fluidan i odmah je jasno kako unutra raspolaže s puno prostora.
Prva varijanta snage pogona započinje, kao što se i očekivalo, s najsnažnijim pogonskim sklopom od ID.3 modela, a riječ je o elektromotoru od 150 kW (204 KS) i 310 Nm okretnog momenta koji pokreće baterija od 77 kWh, dok se snažniji pogon očekuje već dogodine s dva elektromotora i pogonom na sve kotače.
Baterija se sastoji od 12 modula od po 24 ćelije, ukupne je mase nešto manje od 500 kg i hlađena je vodom s jamstvom od 8 godina ili 160.000 km za 70 posto svog kapaciteta. Doseg s jednim punjenjem osigurava vožnju od 520 km za što u VW-u kažu kao je realan, a ne teoretski.
Punjač koji podržava izvore istosmjerne struje snage do 125 kW, za oko pola sata pohranit će dovoljno energije za 320 km vožnje. Naravno to traje duže na sustavu kućnog punjenja i raznim modelima zidnih kutija od 11 kW.
U kabini vozača dočekuje čist i jednostavan kokpit potpuno lišen "fizičkih" prekidača, a sve se kontrolira putem dodirnog zaslona od 10 do 12 inča.
Sustav koristi dva računala odvojena od onih koja upravljaju motorom i kočnicama, a ima i napredne glasovne naredbe za navigaciju i zvuk sposobne za razumijevanje čak i neformalnog jezika.
Sustav se ažurira na daljinu putem mrežnih veza, instalirajući nove datoteke i programe kada je automobil isključen.
Dostupne su, naravno, i usluge povezivanja We Connect Start koje automobil povezuju s pametnim telefonom vlasnika putem posebnih aplikacija koje omogućuju daljinsko nadgledanje automobila i razmjenu podataka poput podataka o prometnim tokovima i indikaciji punionica. u stvarnom vremenu.
Za sada je dostupna samo jedna varijanta pogona odmah u ponudi s dva specifična ograničena izdanja koja se nazivaju 1st i 1st Max, u "nakladi" od po 27.000 primjeraka sada u fazi lansiranja, nakon čega će se proizvodnja nastaviti s unaprijed konfiguriranim specifikacijama opreme u paketima složenim prema najtraženijim kombinacijama kako bi tvornica radila učinkovitije i brže.
Model ID.4 u varijanti "1st" u Njemačkoj stoji 49.950 eura,a dolazi na specifičnim naplacima od 20 cola, vanjskim Style Packom, zatamnjenim stražnjim staklima, unutarnjim osvjetljenjem u 30 boja, čeličnim papučicama, kamerom za vožnju unatrag i klima uređajem u kompletu s dvozonskim sustavom Climatronic, grijanim vjetrobranskim staklom, prednjih sjedalima i upravljačem. Navigator Discover Pro i četiri USB utičnice također su standard uz sigurnosni paket koji uključuje prednju asistenciju aktivne kontrole ACC, stop & go te održavanje vozila u voznoj traci Lane Assist.
Druga "1st Max" oprema nudi se u Njemačkoj za 59.950 eura, a serijski dolazi još i s panoramskim krovom, LED svjetlima Matrix i 3D LED stražnjim svjetlima, alu naplacima od 21 cola i DCC podesivim ovjesom. Poklopcem prtljažnik se zatvara i otvara putem elektrike, baš kao i sjedala, a tu je i 3-zonski Climatronic, 12-inčni središnji zaslon, Head-Up zaslon s proširenom stvarnošću i drugi uređaji za aktivnu sigurnost poput Travel Assist, Side Assist i Emergency Assist...
Izvor: jutarnji.hr/autoklub